[{"article":{"header":{"date_value":"3 Mar 2021 20:53","title":"GÜZEL YÜZ","mini_title":"agah olasın","tags":[""],"subtitle":"","background_image":"https://raw.githubusercontent.com/benolanben/atesiask/main/fotograflar/156301745_259231542457593_56773868471672414_n_17962200562383997.jpg"},"main_article":{"quotes":[{"type":"baslik","text":"GÜZEL YÜZ"},{"type":"metin","text":"[GÜZEL YÜZ]\n \"H-s-n\" kaynağı, güzellik biriktiriyor. \"ihsân: güzel yapmak\" ve\n \"muhsîn:güzel yapan\" aşk kokuyor.\n\n İnsanın içindeki kitaptan işte bu güzel koku yayılıyor:\n\n Muhsîn olarak (varlığının Hakk'a ait olduğu müşahadesiyle) vechini (âşikâr olan\n varlığını)\n Allah’a teslim edenden (yani Allah esmâsının bir zuhûru olarak var göründüğünün, zatının\n hiç bir zaman varolmadığının idrâk ve irfanı ile vahdete, kendinden şâhid olandan) ve\n hanîf olarak (tanrı kabulsüz) İbrahim’in milletine tâbi olanın din anlayışından daha\n güzeli ne olabilir ki! Allâh, (böyle olan) İbrahim’i Halîl (gerçek dost) edindi.\n\n Semâlar (bilinç) ve arzda (madde) olan ne varsa Allâh (Esmâ ül Hüsnâ’sının işaret ettiği\n manâların açığa çıkması, sıfat tecellîsi) içindir. Allâh, şeyleri Esmâ’sından yaratmış\n olması sonucu Muhît’tir, herşeyi çepeçevre kuşatır (kendiyle doludur, vücûd\n O'nundur.)\n [Nîsâ:125-126'dan]\n\n Manâ gözetenlerin kıblesi sabır’dır. Sûrete tapanların kıblesi taştan yapılan sûret.\n Bâtın âleminde oturanların kıblesi Tanrı’dır; yüzü her yerde. Zâhire tapanların kıblesi\n güzel, kadın yüzü. Ârifin kıblesi vuslat nûrudur. Sivrilen aklın kıblesi ise hayâl...\n\n Şems ü mâh zâtındır görünen bu âlem içre\n Nur cemâlinden başka bir ihsânı neylerim"}]}},"id":202103032053},{"article":{"header":{"date_value":"10 Mar 2021 23:18","title":"SANA AYNA'DAN SORARLAR","mini_title":"agah olasın","tags":[""],"subtitle":"","background_image":"https://raw.githubusercontent.com/benolanben/atesiask/main/fotograflar/158792864_190620936190501_7598056956729634327_n_17903030365772771.jpg"},"main_article":{"quotes":[{"type":"baslik","text":"SANA AYNA'DAN SORARLAR"},{"type":"metin","text":"[SANA AYNA'DAN SORARLAR]\n BENim hiç bir şekilde müdâhil olmadığım bir bedeni, BEN idâre ediyormuşum gibi\n hissettirmesi, Allah’ın evrendeki en büyük gösterisidir, bunu fark etmek de az değildir\n hani...\n\n Mâdem hayat, okuma bilmeyeni sıkar; okumayı söken alfabeyi rafa kaldırır!\n\n Hoş... Varlık yaprağını çevirince, kitap hatm olur.\n\n Evrenin ve insanın gerçeğine dair sağlam soruları olan tanrı tanımazlara bir pencere\n açalım, ışık, biraz daha ışık dolsun:\n\n Kevni halk eder her an, ezelî KÜNNN feryadı\n Bu nedenle Kurân'ın \"Kelâm-ı Kadîm\" adı\n\n Aynı suda iki kez asla yıkanılamaz\n Her şey her an var ve yok! Bu sırrı bilen pek az\n\n \"Her şeyin içi de O dışı da O\" Şey nerde\n Sonsuz hızlı bir nokta ALLAH! Her an her yerde\n\n Her şeyde iç ve dış HAK! Şey saklı hangi ©inde?\n Şey! Kendini var sanan bir gölge bilincinde\n\n Nokta•sıfır yâni GAYB! Sıfırda olmaz boyut\n Ne makrodur ne mikro! Ne yoğundur ne soyut\n\n Bu yüzden \"O\" diyerek tanımlar O kendini\n \"Kendini bilmek\" O’nun yegâne gerçek dini\n\n Deme: \"Ben de bileyim kendimi\" düşüp aşka\n Sen çizgisin! Hiçbir şey yok ki noktadan başka\n\n O, kendini sadece kendisi ile bilir\n Kendisini ancak kendine yansıtabilir\n\n Kâinat denen ayna! Ortaya çıkar böyle\n Aynaya bakan hep O! Görüntüler kim? Söyle!\n\n Görüntüler! ALLAH’ın içinde bulunanlar\n Gerçek evren ALLAH’ta! Bunu anlayan anlar\n\n Kozmos'dan Quantum’a kopyadır her gördüğün\n Doğum ve ölüm rüyâ! Ne deprem var ne düğün\n\n Kant der: \"Zaman iç duyu, mekân ise dış duyu\"\n Aslını bulana dek! Gel Git! Göz açık uyu\n\n Aynada resim varken ayna gözden silinir\n Aynanın GAYB•olduğu bu misalle bilinir\n\n HAKK’ın bir an aynaya bakmaması: Kıyâmet\n Kopya kalkar! Aslını bulan için selâmet\n\n Kozmos ve Quantum'u tetkik, bilimsel namaz\n Eserini okuyup ateist olunamaz\n\n Şimdi, yara izi bırakan kelimeler sustuğu halde, anlamın sızladığına şâhit oluyorsan,\n \"şiir\" işini yapmış demektir vesselâm"}]}},"id":202103102318},{"article":{"header":{"date_value":"19 Oca 2021 22:11","title":"NOKTAYA DÖNÜŞ ÂNI","mini_title":"agah olasın","tags":[""],"subtitle":"","background_image":"https://raw.githubusercontent.com/benolanben/atesiask/main/fotograflar/0001_kus.jpg"},"main_article":{"quotes":[{"type":"baslik","text":"NOKTAYA DÖNÜŞ ÂNI"},{"type":"metin","text":"[NOKTAYA DÖNÜŞ ÂNI]\n Neye mi bakıyorum?\n\n Romanya'da 20 sene hayvanat bahçesinde kaldıktan sonra doğaya salınan bir hayvan,\n hayâlî hücresinde kendini hapse devam ediyor.\n\n Ne mi görüyorum?\n\n Bir ömür ördüğün \"beden-zihin evinde\" sonunda hapis kaldığından dert yanıyor:\n \"Daralıyorum\" diyerek benden \"bir anahtar\" istiyorsun ya ey cân?\n\n Bırak anahtarı, ne kapı var ne duvar, sınırı sen çizdin ve içerde olduğuna inandın,\n şimdi bunu fark ettiğin anda içeri ve dışarı arasındaki mekan sınırı, geçmiş ve gelecek\n arasındaki zaman sınırı siliniyor.\n\n İçi ve dışı bir olan noktadır, evveli ve âhiri birleştiren şimdiki an'dır.\n\n Merkez noktayı bulamayanlar, zam•an çemberinin etrafında dönüp durmaya mahkûm olurlar:\n\n Sen seni bilmektir Pîr'e ülfetten garaz\n Nokta'yı fehmeylemektir ilm ü irfandan garaz\n\n Câhillerin yaptığı gibi, andaki noktayı çoğaltırsan, zaman döngüsünde bidolu hikâyen\n olur.\n\n Bir tâne mum, yansımış sayısız aynalara\n Kır da zihin aynanı, hakîkî mumu ara\n\n Her şey kendini tasdîk, zıddını eder inkâr\n Sonsuzu ister kabul et sen, istersen inkâr"}]}},"id":202101192211},{"article":{"header":{"date_value":"15 Şub 2021 06:11","title":"KİMLİK MESELESİ","mini_title":"agah olasın","tags":[""],"subtitle":"","background_image":"https://raw.githubusercontent.com/benolanben/atesiask/main/fotograflar/0001_kus.jpg"},"main_article":{"quotes":[{"type":"baslik","text":"KİMLİK MESELESİ"},{"type":"metin","text":"[KİMLİK MESELESİ]\n İnsan bedeni, evrenle organik ilişki içindedir. Her şeyin yapıldığı şeyden yapılmıştır\n bu toprak ev.\n\n Kimliğin nesi bu kadar kişisel?\n\n Bir daire çizmiş, içine \"ben\" dışına evren demişiz.\n\n Peki neden içerde parmak kesilirse hayat devam ediyor da dışarda kuşların soyu kesilse\n yaşam duruyor?\n\n A dog does not know he is a dog. He only knows he is. If only man could be so fortunate\n [W. Hsin]\n\n Eveeet \"Kimsin sen?\" diye soruyu açık bırakıp dinlenmiştik bir nefescik.\n\n Belki yardımı olur diye bir analoji üzerinden yürüyelim:\n\n Polis memuru Selâmi Bey'i hayâl edelim.\n\n Her sabah uyanır, pijamasını çıkarır ve misler gibi duşunu alır (bu esnada çıplaktır) ve\n sonra üniformasını giyiyor, çıplaklığını örtüyor.\n\n Evden çıkmadan aynaya bakar; \"Ben erkeğim\" ve \"Ben polisim\" diye\n hissediyor.\n\n Aslında çıplaklığı kaybolmadı sâdece üniforması ile örtülmüş, gizlenmiş oldu.\n\n Üniforma yüzünden çıplak bedenle temasını kaybetmiş görünse de başka bir beden de olmadı\n Selâmi Bey.\n\n Bütün gün \"Ben polisim\" rolünü oynar ve bunun üzerinden ilişkiler kurar.\n\n Mesâi çıkışında halı saha maçı için soyunur ve bir süre çıplak kaldıktan sonra spor\n kıyafetlerini giyer. \"Ben forvetim\" rolünde görünür, her müsait pozisyonda\n kaleye çakar.\n\n Akşam eve gelir, soyunur ve pijamasını giyer.\n\n Şimdi söyleyin esâsında ne farkımız var...\n\n Her ben diyenden ben diyen saf farkındalık, rüyasız derin uykularda çıplak!\n\n Türlü donlar giymiş\n Gülden nâzik tenlere\n\n Sabah uyanır uyanmaz türlü deneyimlerle renklenmişse ne olmuş...\n\n Deneyim için önce bedeni giyinmek gerek. Bedene takılı duyular, duygular, düşünceler\n vasıtasıyla içerde bilmek gerek, dışarda sandıklarımızı.\n\n Çünkü bilmek, farkında olmaktır; al işte döndük mü başa.\n\n Daha çok tur atabiliriz ama manâyı yormayalım zîra sözü zâten süzüp de söylemiş Hak\n nefesi:\n\n Görünen sıfatındır\n O'nu gören zâtındır\n Gayri ne hâcetindir\n Sen seni bil sen seni\n Bayrâm özünü bildi\n Bileni onda buldu\n Bilen o kendi oldu\n Sen seni bil sen seni\n\n Bilelim güzelleşelim..."}]}},"id":202102150611}]