Sabah Neş'esi
[{"text":"[HİKÂYE-İ HÂL]\n\nKesinlikle emîn olabileceğiniz biricik şey nedir?\n...\nNasılsın?\nTakılıyoruz işte\n...\nBir 'şey' takılmazsa ne olur?\n...\nKatı ise yuvarlanır\nSıvı ise akar \nGaz ise uçar \n\nPeki insan?\nÖzgürce akıp gider uçmağa...\n\nNe var ki ikili birli filmin çoğu yerde geçiyor n'îdelim...\n\nEvet, insan zihni hikayelere takıntılıdır.\n\nHikâye anlatmayı\nHikâye dinlemeyi \nHikayelere bağlanmayı\nHikayelerle teselli bulmayı \nHikayelerle avunmayı pek sever\n\nZira kişisel hikayesi olmayınca kişi de kalmaz değil mi?\n\nBunun için hâssaten kurgulanan insan zihni...\n\nGeçici bir olayı alıp kalıcı, tutarlı olduğuna inandığı bir karakterler ve nesneler bütünü geliştirebilir.\n\nBu her şeyi ilginç kılar ama bizi yanlış inançlara hapseder, tutucu görüşler önce ben-i tutar!\n\nEn kötüsü de kalıcı bir benlik fikridir.\n\nHer an düşüncelerin gelip gittiğine, duyguların gelip gittiğine dikkat edin, ancak hiçbir yerde benliğe dair kalıcı bir 'şeylik' bulamazsınız.\n\nBunların hepsi bir akış, bir nesne değil, sabit, durağan, donmuş bir benlik değil ki...\n\nBu yanılsamaya inanmayı bırakın ve acı çekecek kimse kalmasın.\n\nŞimdi kesinlikle emîn olabileceğiniz biricik şey nedir?\n...\nŞimdi burada\nÂnında Mevcûdiyet Hissi\n...\nOlanın olduğunun \nOlmayanın olmadığının\nFarkındalığının bulunması\n\n'BEN VARIM'\n\n+\n+\n+ bişî bişî\n\nBuna eklenecek \nSonrasında gelen her şey\n...\nHikâye\n...\n\nBu ne biçim hikâye böyle?\n...\nAbdesti tâze olan buyursun \n...\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nHikâye bu ya \nÖzgürlük çağırıp durur","id":202412210938,"flower":"flower-pot.svg"},{"text":"İşte düşüncenin nihâi paradoksu da budur: \nDüşüncenin kendisinin düşünemediği bir şeyi keşfetmeyi istemek.\n[S. Kierkegaard]\n...\nPara-dòksa\nDogma-ötesi\n...\nParadoks, daha yüksek bir zeka seviyesini (akl-ı küll) yansıtır ve bilinmeyeni zorla biliniyormuş gibi göstermeyerek gerçek durumun, kanıksanandan daha sâdık bir resmini verir.\n\nVe paradoks, aslında gerçeklikle çatışma değil; gerçeklikle sizin ona dair anlayışınız arasında bir çatışmadır. \n\n• Tutmayı bıraktığınız kadar alabilirsiniz\n• Aramayı bıraktığınız kadar bulabilirsiniz\n• Aceleyi bıraktığınız kadar olabilirsiniz \n\nİşte bunlar da uygulamalı paradoks:\n\n• Yapamayacağın şeyi yap\n• Olamayacağın şey ol\n\nZâten olduğumuz şeye dönüşme yolculuğundayız ya; hayatımızın imkânsız paradoksu bu...\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nHer nefes kapağı açılan zahmet-siz bir hazîne bulunur","id":202412200844,"flower":"flower-pot.svg"},{"text":"Neyin ne olduğunu anlamak için\nZihin sürekli cevaplar arar\nAma neyin ne olduğu\nKalbin bilgeliği dinginlikte ortaya çıkar\n\nDinlemek için yeterince sessiz olun ve düşünceden daha derin bir gerçeğin üstünün açıldığına şâhit olun...\n\nVe ruhullâh olandan sessizce duyulan buydu:\n\nBe still and know that I am...\nSâkin olunca bileceksin ki Ben...\n[Mezmûr-46:10]\n\nSen-ben neyiz?\n••• Beden\n•• Zihin\n• Ruh\n\nBeden-zihin, sâkin-dingin iken\nGeriye ne kalır?\n\nÇamurlu bir su\nKarıştırılmayı bırakınca ne olur?\n\nDingin olun ve bilin\n...\n(Ama kolay değil değil mi? O hâlde şu anda ses-siz olmak zorunda değilsiniz, daha sonra vaktiniz olduğunda, yeterince çalışınca filan!)\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr\nSusan ölümden kurtulur","id":202412190839,"flower":"branch.svg"},{"text":"[FOTON]\n...\nYeni Latince photon “ışık enerjisi taşıyan kuantum birimi” sözcüğünden alıntıdır ki bu sözcük Eski Yunanca phôs, phot- φῶς, φοτ- “ışık” sözcüğünden türetilmiştir.\n...\nŞimdi beni okuduğunuz\nBu ekranda\nGördüğünüz ne varsa\nSadece piksel piksel olduğunu biliyoruz değil mi?\n\nFoton\nIşık taşıyıcı \nAslı renksiz\n\nİşte daha büyük yüz \n(Vechullah)\nOLAN\nEkranında da aynı şekilde gözlerimizle gördüklerimiz sadece enerji dalgalarıdır\n\nPeki ya evren her an tek bir pikselden geçip duran fotonlar ise\n...\nAyıkınca\nNe güleriz değil mi?\n...\nO \nGöklerin ve yerin\nBilinç ötesi ve zihinde geçen boyutun nurudur, ışığıdır \n[Nur:35'den]\n...\nİkili birli ışık oyunu\nNeyi, ne sandırıyormuş yâ hu\n...\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nPikseli sûrete yormak hayâl olur\nDünyaya aldanmak böyle olur","id":202412180956,"flower":"flower (9).svg"},{"text":"...\n- Sevgilinin yüzü nedir?\nMirât-ı Musaffâ\n\n- O yüzde saçın yeri nedir?\nAşkın kemendi\n\nİşte sevgilinin saçı için kullanılan bazı derin ilmekler:\n\n• KEMEND\n• Girdap\n• Kabe örtüsü\n• Seccade\n• Uzun yol\n• Hikaye\n• Haberci\n• Kafes\n• Yuva\n• Çadır\n• Kırlangıç\n• Gece\n• Duman\n• Göz-bebeği\n• Zindan\n• Ağ\n• Bağ\n• Bulut\n• Dar-ağacı\n• İbrişim-ip\n• Dalga\n• Halka\n• Misk u amber\n• Sümbül râyihâsı\n\n- Şimdi KEMEND ne demekmiş ne demek?\nÇekilince daralan düğüm, ilmek demek\n\nUzaktaki birini veya tamamını çekip yakına getirmek için atılan ucu ilmikli ip\n...\nBen-de-bir zamanlar baktım-bakıldım; nice yıllar bir kemende takıldım...\n...\nBen-sandığın her nefes biraz daha sıkışıyor\nHayat-ım dairesi küçüldükçe küçülüyor, iyi de oluyor\n...\n..\n.\nKi\nHayata açılsın büsbütün\n...\nBiz secde ederiz cemâl-i yâre \nVuslata olamaz başka bir çâre\nKemendle bağlanıp çekildik dâre\nO gözlere yanan o olmazsa yâ-ne\n...\nÇöz boynundan kemendini\nBil kendi-ne, bil kendini\nİnsan olan\nİnsan ol-an\n...\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nKemendin düğümü noktada çözülür","id":202412170859,"flower":"flower (9).svg"},{"text":"...\nGözü-n açıldı mı?\n...\nDışarda hayat \nDışarda güneş \nDışarda hava \n...\nAldanma\n...\nDuvarlara kanma\nPencereyi açsana \nİçine çek içindekini \n\nGüneş değsin \nHava alsın \n\nElin kalbini ovsun\nEttiğin teşekkürü kulağın duysun\n\nYerin göğün nûru O\nİçi-n dışı-n pür-nûr olsun\nO-nunla\nO-olanla\nOl-anla\n\nIşıkla yıkansın bütün renkler\nİğne ucu kadar da olsa\nSuyun değmediği yer kalmasın \n...\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nAçık-boş-hazır olan ölümden kurtulur","id":202412151025,"flower":"lotus.svg"},{"text":"Kendini gözlemlemeyi, ince bir sanat haline getirmeyen, dışardaki hayâlî yayınla hipnoz olmaktan, varlık komasından kurtulamaz\n[A. Kadrî]\n\nGözler seni gözler, özlemedin mi sen\nBir delikten kendini gözleyen evrensin sen\n\nBir gün gözlerimin tâ içine bak\nÖlüler niçin yaşar göreceksin\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nBakılan açıklık bir durur","id":202412141026,"flower":"wreath.svg"},{"text":"Hem düşüncelerin girdabında\nHem sessizliğin dinginliğinde\n\nFarkındalık hiç değişmez \nHep sabit kalır\n\nBunu hatırla \nBunu tanı \nKaybolduğunda\nBuna geri dön\nGerçek yuvana \n...\nHâlihazırda olduğun \nYersiz yere\n...\nSabahunnûr ve's-sürûr \nBir nefes senden ayrılmayan \nKaybolduğunun da farkında olur","id":202412130732,"flower":"flower.svg"},{"text":"Düşünen kişisel zihinden gelen hiçbir şey, sizi Hakk'a daha fazla yaklaştıramaz.\n[A. Kadrî]\n\nKişisel aklı merkeze alan insanlar yok mu?\n\nKişisel hayatları üzerindeki kontrollerini bıraktıklarında öleceklerine inanırlar. \n\nVe bu aslında ego için de geçerlidir.\n\nFarkında olmayan her bir kişi ego olarak iş görür.\n\nGölge üzerine ışık düşmediği sürece vardır.\nEgo cehalet olduğu sürece vardır.\n\nAyrı bir benlik fikri olan ego hayatta kalmak ve sizi yönetmek ister.\n\nBu egoyu çözdüğünüzde farkındalık veya sessizlik ortaya çıkar. \n\nEgonun varlığını arayın ve öyle bişi bulunmayacaktır.\n\nEgo, öz-benlik yanılsamasıdır.\nMâni yüzünden ışık düşmeyen gölge gibidir.\n\nSessiz farkındalık açıklığında\nGölge de güneş olur\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nİnanmazsan yalan da gerçek olur","id":202412120912,"flower":"cherry-blossom.svg"},{"text":"Onu ne bir uyku tutar ne bir uyuklama...❞\n\nKesintisiz açık \nCanlı yayında \n\nUyanan benlik değildir\n...\nIşığı ortaya çıkaran kimliğin, su üstüne kurulan buzdan evinin çözülmesidir.\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr\nFeth-i mübîn böyle olur","id":202412111031,"flower":"flower (1).svg"},{"text":"- Derdim çoktur hangisi-ne yanayım?\n\nHep bunlar başını öne eğmekten, kendini az sanmaktan oluyor...\n\nİlkin kaldır başını engin mavilikte dolansın bakışların, içindeki güneş aynaya değince işte bir parlama ânı\n\nSana talim edilen hatırlama cümlesini cilalamalı\n\nA\n--•--\n--•--\n--•\nH\n\nTam yedi tur sürmeli bu zevki...\n\nSonra derin bir nefesle\nYum iki gözünü \n\nÇok da büyütme derdini \nBir adım geriye çekil\n...\nDaha beri, daha beri\n...\nBak işte\nBir büyük boşlukta bozuldu büyü \n...\nŞimdi aç gözü-nü\nSâdeleştin ya\nSâdece gör \n...\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr \nBir-ile-bir-bir görüşenin derdi mi olur","id":202412090954,"flower":"flower (5).svg"},{"text":"İnsan beyni çok karmaşık bir yapıdır, evlat. Farklı katlarda bir sürü anlaşılmaz şeyin gerçekleştiği devasa bir makam. Bu makamı, istediğin kadar kandırabilirsin, ama ona kandırıldığını fark ettirmemelisin.\n[V. Pelevin'den]\n\nTô yekî tô nist ey hôş-refîk\nSen tek bir sen değilsin ey hoş yoldaş\nBir değil belki dokuz yüz katlı bir sarmaş\nO dokuz yüz sen öyle bir derin deniz\nHer an, yüz katının boğulacağı makamda dengiz\n[Cenâb-ı Mevlevî'den]\n\nİsminin sahte kimlik kartında hep aynı şekilde yazıldığına bakma, o köprünün altından ne sular aktı neler...\n\nVe normal-sandığımız bu sahte benlik algımız tam bir aldatmacadır. \n\nVe ister kendince olsun, ister bir başkasınca, bir insanı bir daha, bir daha aldatmak, 'aldatıldığını kabul etmesinden' çok daha kolaydır...\n\nİşte bunu anlamak, hayatın tamamen anlık olduğunu, kalıcılığın ve güvenliğin olmadığını ve korunabilecek sabit bir 'ben' olmadığının farkına varmaktır.\n\nŞimdiye kadar doğru bildiğin yanlış olduğunu, öyle sandığın her şeyin öyle olmadığını kabul edemezsen, tatlı canına kıyamazsan...\n\nBu meydandan çekilebilirsin ey can...\n\nSabâhu'n-nûr ve's-sürûr\nBu meydanda nice başlar kesilir hiç-soran-olmaz! olur\n\nŞimdi kalbinde dinle-nesin:\n\nhttps://benolanben.com/dinle/baska&1115\n","media":{"sira_no":1115,"parca_adi":"Güzel âşık","seslendiren":"A. Kadrî","url":"https://www.mediafire.com/file/hxk5kdo5j4k1e0q/demedimm_kadri.mp3"},"id":202412081311,"flower":"alocasia.svg"},{"text":"...\n- Bu da hayat mı?\n- Şu işler düzelsin senno zaman gör beni\n- Yaşanacak güzel günler var\n- Her şey çok güzel olacak\n- Şu huylarımdan bir kurtulsam\n- Yeni eve çıkınca daha çok kendim olurum.\n- Evlensem rahatlarım\n- Boşansam nasıl da kendim olurum\n...\n\nGelecek bir şey değil\nOlacağın bir şey değil\nHayâl ettiğin gibi bir şey bile değil\n\nSadece şu an\nZâten olduğu gibi\n\nVarlığın büsbütün akışı olan\nHayattan ayrı bir hayat-ın yok\nSen hayatsın\n(Bütünden ayrı kişi profili olarak sen değil ama)\n\nBu olan var\nŞimdi kaçınılmaz olarak \nBöyle olan\n\nBöyle olmasını sen istemiş \nSen ayarlamışsın \nŞimdi önünde duran\nBu sofrayı sen hazırlamışsın gibi\n...\nİnsana getirebilir misin?\n...\nSabahunnûr ve's-sürûr \nDeğişimin evvel şartı kabul olur","id":202412070943,"flower":"flower-pot.svg"}]